TAR TAG I LIVET....IGEN!

Om ni vill se en verklig bild av Marielle är ni välkomna att läsa, vill ni enbart känna "ytligt trevliga" Marielle ber jag er att avstå.

En bra start på veckan! Jag & älskling vaknade redan runt 8.00 i morse. Riktigt skönt! Sen bestämde jag mig för att slipa lite på mitt CV och idag är det dags att söka jobb, IGEN! Ta tag i livet, IGEN! Börja må bra? Ja tack, IGEN!
Saken är bara den att nu när jag äntligen börjar må bra, så kommer rädslan desto oftare upp av att jag ska sjunka ner i det ruttna hålet åter. Jag är så rädd. Så rädd att panikdragningarna börjar komma i benen när det är dags för att sova. Min kamp är verkligen en kamp! Jag lyckades somna igår utan min medicin, det gick. Men inte utan av att drömma enorma mardrömmar. Dem är så otäcka. I mina drömmar är det så otroligt många som dött, jag har sett min morfar likblek i ansiktet. Min mamma har återupplevt från döden (då jag också drömde att hon var död). Jag blir jagad, jag krigar, jag gömmer mig, drar mig upp från dyngan. Jag springer för mitt liv och vaknar dyngblöt av svett!

När är det dags för att bli frisk som alla andra? När får jag leva ett normalt liv? Jag vill också ha en normal vardag med jobb och irritation på chefen. Jag vill också dela med mig av alla "märkliga" ting som händer i vardagen. Jag lever ju i vardagen, men inte den vardag som alla andra lever. Jag vill leva som de andra. Som alla andra. Jag vill inte sticka ut mer, vill inte vara annorlunda.

Gud ska hjälpa mig på vägen nu, för Nu är det dags att röra om i grytan! Och Jag bestämmer att inget ska få hamra på mig mer. Jag vill inte vara spiken som fastnar ner i jorden. Nu ska jag vara kofoten som drar ut allt! Som sätter bygget över mig på plats! Det är dags Nu, för jag orkar inte med rädslan längre.

(jag har gett upp alla läkare, min sjukskrivning har jag gett upp. Jag ska klara detta själv. Jag ska, jag ska, jag ska. Har ni sett på nyheterna ang. sjukpenning? Jag är glad att jag drog mig ur, ingen inkomst just nu, men det ska ordna sig!)

Nu ska jag titta på Efter Tio med Malou! Hon pratar om självmord - unga kvinnor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0