ONSDAG


Jag skulle nog vilja vara utan denna onsdag... Baby är inte hemma, jag ser mig runt i lyan och känner hur mycket det behövs städas, vikas & hängas in tvätt. Katter som behöver borstas. Alltså allt detta är ju så lätt att ta sig ann om man känner för det, men jag gör inte det riktigt. Och när jag gör saker som jag inte vill, så brukar de ofta bli onödigt med irritation och något som går i kras eller att jag spiller någon äcklig mat över mig när jag rensar kylen. Så då är frågan, är det värt att göra det jag måste eller ska jag bara glo på det resten av dagen? Glo på det resten av dagen lockar inte mig direkt och däremot så kommer de kännas så otroligt skönt när jag varit duktig och städat & grejat. Så de är väl bara köra helt enkelt. Tänk på mig och så ber jag om att jag inte ska köra över mina tår 100 gånger med dammsugaren (händer jämt när jag dammsuger..) Är en väldigt framfusig människa. Eller så är jag det inte.

Jag har funderat på en annan sak också, om ni orkar läsa vidare. Att folk kan ju prata om "hur dem är" och "hur dem fungerar i olika situationer" och liknande. Jag var med om en sådan diskussion och jag insåg att jag kunde inte delta i ämnet. För hur jag är i vissa diskutioner och liknade vet jag inte förrän jag befinner mig där. Eller att jag är en sådan som "jämt säger vad jag tycker tänker" - vissa dagar kan jag vara en sådan andra dagar är de som bortblåst. Men handlar då detta om att jag inte riktigt vet vem jag är? Eller vet jag vem jag är för att jag Vet att jag kan reagera olika pga hur situationen ser ut?

Det visar sig vara en tänkar-dag :)


Kommentarer
Postat av: Lisen

Vet du min snäcka.. det är för att du vem vem du är.. Och jag har också kommit på en sak, du tänker för mycket ;) Tänk inte så mycket på vem du är så kommer du komma på det med tiden, man behöver inte alltid veta.. Hela livet är en process till den du blir <3 Puss på nosen

2010-01-13 @ 13:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0