Elvis Presley

Det är jag och Elvis Presley & Hubbe idag. I Hubbes egna "lilla"(?) svit... haha. Han var asförbannad på mig igår för att jag satt på hans mysplats i soffan, men han har intagit sin fåtölj idag och antagligen gett sig och förstått att i den där lilla sorffhörnan tänker morsan sitta och läsa sin bok. Vilken dummorsa jag är, haha!

Elivs Lovesongs rullar för fullt på stereon, världens mys. Jag fortsätter att missbruka honungsvatten, tack M för tipset. Du är en stjärna. Puss på dig. :*

Min sjuka dag kommer att fortsättas med att läsa boken "Anhörig" som jag för i övrigt har väldigt svårt för att lägga ifrån mig. En av de bästa böcker jag läst på länge. Man får komma så tätt inpå i hennes liv, känns som att man står där bakom som en skugga och ser allt vad som händer i hennes liv. Man hör ljuden, man känner lukten och man känner hennes frustration. Då mina vänner, har man lyckats förmedla det i en bok - har man lyckats.
Jag blir så sugen på att ta fram och börja om från scratch med min bok, ofta. Men känner att jag måste finna mer ambition för att den ska bli bra. Måste brainstorma om, tänka om... komma på den röda tråden, hur den ska vara uppbyggd och så vidare. Den ska bli bättre, det ska inte vara något amatörmässigt skit. Personer ska känna att min bok berör, väldans viktigt! Om den inte berör har jag skrivit något totalt meningslöst. Hela grejen med en bok egentligen är att den ska beröra en människa. Det ska vara som att titta på en film, bara de att man ska finna bilderna och fantasin själv. Film är egentligen en uppföljare för böcker, för de som inte orkar tänka sig in i situationer, för de som är för lata för att läsa. Okej - ångrar mig lite kanske. Men till viss del är de faktiskt så. När jag tänker efter är de något som man kan föra en lång diskussion om...därför ger jag mig inte in i mer än vad jag redan gjort. haha. Slutar bara med ett meningslöst långt inlägg som faktiskt inte slutade med någon vettig analys ändå.

Jag funderar på... om jag kanske skulle ta och mysa till de lite här hemma idag. Jag vill känna julstämningen! Känner inte den alls, någonstans. Detta huset surrar för tillfället bara runt i ett dassigt åskmoln, bara de att åskan hänger i luften för att ingen vågar reagera! Jag ska därför reagera på bästa sätt och få molnen till ett mysigt snöfall, med stora, tjocka snöflingor. Det ska bli stämning och jag tänker trolla utan att någon ens lägger märke till de. Återstår att se om jag lyckas. Jag ska lyckas, orkar inte med tjuriga miner. På tal om miner så är de i och för sig så en viss familjemedlem är förtillfället..den ligger där och är redo på att explodera (minan), bara de att de inte kommit någon med sin lilla ömma tå och trampat på den än...inte heller någon som ska göra, för jag trolla bort den.

Jag längtar till julafton - Kalle Anka.
Äta lussebullar & pepparkakor.
Dricka glögg
Vara mysigt julfin i röda strumbyxor och söt klänning
Lyssna på julmusik
Kramas med familjen
Känna att man har de bra
Titta och skaka på julklapparna
Beundra fint inslagna paket
Nyfikenheten vad som kan ligga inuti
Känna doften av nötter och clementinskal
Gå runt och njuta
Småpyssla med choklad och göra apelsiner med nejlikor i
     hänga upp nejlikorna i fönstren
Känna sig älskad och att man älskas
Jag längtar till julafton då de är förbjudet att inte vara glad
Jag längtar till julafton då alla är glada och myser tillsammans
Jag längtar till julafton då jag vet att min pappa tittar ner på mig
Jag längtar till julafton för att julen var en pappas favorittider på året.
Jag längtar till julafton.


Tycker Elvis får vara med på bild - han är ju ändå en av världens snyggaste män.
(när han var ung alltså)

Kommentarer
Postat av: L

Åh snuff. Massa julkänsla i ditt inlägg, måste me jobba lite på det här med. Kommer nog bli en mysig jul:)

HAHA dummorsa, tror hubbe gillar dig endå:P (BTW, Hubbe är namnet på en röd julbock i en möbelaffär!) sweet

2008-12-18 @ 14:49:05
Postat av: Marielle

haha, Hubbe julbock! That´s cute!

Men jag saknar ju julkänslan, dock har jag inte kommit långt på den fronten idag. Burrat ner mig i soffan och bara läst & läst!



Miss you my cupcake<3

2008-12-18 @ 16:48:39
URL: http://mariellelindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0